Ausstellungen Österreich
Seit 2002 zahlreiche Einzel- und Gruppen-Ausstellungen in öffentlichen Einrichtungen, Kulturzentren und Museen in Österreich.
Ausstellungen International
2021, 2022, 2023 Beitrag im AthensArtCalendar
2022 Ascoli-Piceno (Italy)
2018 "ΜΕ ΑΡΩΜΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ" "Duft der Rose", Bulgarische Botschaft Athen (June)
2018 "Ο Γλάρος" "Die Möwe", Meropion Athens, Organisation: UNESCO Piräus & Islands (Feb.)
2018 Hilton, Athens, Organisation: UNESCO Piräus & Islands (Jan.)
2017 Stathopouleio Cultural Centre of Vironas Municipality, Athens (Dez.)
2017 "ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ", Athens Heart Mall (Nov.)
2017 Cultural Centre Vironas, Athens
2017 Hommage an Nikos Kazantzakis, Meropion/Athens (Oct.)
2015 AthensArt International Arts Festival, Skala Oropos/Greece
2014 "La joie de la vie" Centro Cultural Loyola, Monterrey/Mexico
2014 "GRAUZONE", Leverkusen
2013 Bibliotheca Alexandria - aufgrund der politischen Situation abgesagt!
2012 "Parallax Art Fair", SoHo, New York
2012 "quadriART2012", EAGLE Gallery, Berlin
2010 "Das Unsichtbare sichtbar machen" im Rahmen der Kulturhauptstadt Ruhr
2009 "La vuelta del arte", Castellon (Spanien)
2008 "Lure" an der Broadway Gallery, SoHo, New York
2007 Internationale Biennale für Zeitgenössische Kunst, Florenz
Ausstellungsorganisation
Entrecôte - Karambolage Massentierhaltung" - Opening
Mein Beitrag 2023 zum AthensArtCalendar - diesmal im Oktober.
Time: April 7, 2022 at 9am to May 15, 2022 at 7pm
Location: Three extraordinary exhibition locations: a) Palazzo dei Capitani,
b) Sala Cola dell’ Amatrice,
c) Chiostro Museo della Ceramica
Organized By: Takis Alexiou-CA4S AthensArt International Arts Festival
Ein Werk von mir im Athens Art Calendar 2021
(Monat Mai).
Kann gerne zum persönlichen Gebrauch ausgedruckt werden.
1.-3. Juni 2018, Bulgarische Botschaft Athen
"DUFT DER ROSE" "ΜΕ ΑΡΩΜΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ" Organisation: Club UNESCO Piraeus and Islands
"Ο Γλάρος" "Die Möwe" im Meropion, Athen
12.-14. Februar 2018. Organisation:
UNESCO Piräus & Islands
Hommage to Nikos Kazantzakis
well known greek writer, poet and philosopher (1883-1957).
This international exhibition started in October in MEROPION (next Akropolis) in Athens. To be continued in other cities in Greece, greek islands and abroad (2017-2018).
Exhibition in October was under the auspices of the Greek Ministry of Culture. Organized by the Center of Arts 4 Seasons in collaboration with UNESCO of Piraeus & Islands. E-catalogue with all artists in October.
10.-17.12.2017
Cultural Centre Vironas, Athens
3.-12.November 2017
«ΜΕ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ»
με αφορμή τα 60 χρόνια από το θανατό του (1957-2017)
Exhibition in Athens in memory of Nikos Kazantzakis (1883-1957)
Organized by UNESCO of Piraeus & Islands
02.-07.10.2017 Meropion, Athens
"La joie de la vie"
Centro Cultural Loyola, Monterrey/Mexico
Sept 1 - Sept 30, 2014
26 artists from 18 countries are participating. All artworks, after the exhibition, will be donated to the Children Public Hospital Universitario.
Karambolage Massentierhaltung, Wien
31. Oktober bis 11. November 2012
mehr Fotoimpressionen vom Opening hier
Blogbeitrag von Petra Hartl, Künstlerin/Bloggerin
Parallax Art Fair, 3. - 5. August 2012, SOHO, New York
WUK - Ausstellung, Vienna
"Drei Länder und eine Sprache"
„Lure”, Broadway Gallery in SoHo, New York,Juni 2008
Commentary by Milton Fletcher, NY Arts Magazine:
Monika Iatrou also investigates figuration and the body, but as a mode of questioning physical alienation.In her most compelling work, depicting a gaunt, angular human face with hollow eyes, she echoes a German Expressionist aesthetic, yet transcends it through a particularly postmodern perspective. Here she self-consciously emphasizes the subject-object looking relationship, making the subject (or viewer) painfully self-aware of his objectifying gaze of “the other”, resulting in a reevaluation of the hegemonic structures informing the looking relationship he participates in.
Kritik von Milton Fletcher, NY Arts Magazine: (DE-Übersetzung): Monika Iatrou erforscht die Darstellung und den Körper, jedoch als eine Methode, die körperliche Entfremdung zu erörtern. Mit ihrem fesselndsten Kunstwerk, welches ein ausgemergeltes, kantiges, menschliches Gesicht mit hohlen Augen darstellt, gibt sie eine deutsche expressionistische Ästhetik wieder, jedoch transzendiert sie diese aus einem besonders postmodernen Gesichtspunkt. Hier betont sie gezielt die Beziehung des Betrachtens, die zwischen Betrachter und Kunstwerk entsteht, sodass dem Betrachter sein eigener objektivierender Blick “des anderen” bewusst wird. Dies wiederum führt zu einer Neuevaluierung der hegemonialen Strukturen und formt so diese Beziehung des Betrachtens an der er sich beteiligt.
Pressemitteilungen zu "Lure", N.Y.